12
Okt
1. step mod Persondataforordningen – Sjælland

Er din virksomhed klar til at overholde EU’s Persondataforordning, om hvordan virksomheder fremover må håndtere personoplysninger? Hvis nej, så har du travlt – men vi kan hjælpe dig godt i gang.

Når EU’s Persondataforordning træder i kraft den 25. maj 2018, skal din virksomhed til at rette ind efter en række nye skærpede krav, om hvordan personoplysninger må håndteres. Personoplysninger defineres i forordningen som alt, der beskriver eller identificerer en person, dvs. alt fra navn til CPR-nr. til adresse til telefonnummer til billeder af personen osv. – og forordningen kan dermed få stor indflydelse på den daglige drift i din virksomhed og kræver forberedelse allerede nu. Efter den 25. maj 2018 koster det en bøde på mellem 0,5 og 4 procent af virksomhedens årlige globale omsætning, hvis reglerne overtrædes.

I foråret afholdt vi tre konferencer med fokus på, hvad forordningen betyder for den enkelte virksomhed, hvilke forandringer, der skal gennemføres, og hvordan det kan gøres. Vi gentager nu successen, men denne gang med det udgangspunkt, at du som deltager har væsentligt kortere tid til at nå at tilpasse din virksomhed forordningen, end hvis du var gået i gang i foråret. Du kan stadig nå det, men det kræver en skarp tidsplan, som tages alvorligt!

Persondatakonference torsdag den 12. oktober 2017 på Kobæk Strand Konferencecenter

Praktiske oplysninger
Konferencen finder sted torsdag den 12. oktober 2017 kl. 9.00-13.00 på Kobæk Strand Konferencecenter, Kobækvej 85, 4230 Skælskør.

Program

09.00-09.20 Ankomstregistrering og morgenkaffe

09.20-09.30 Velkomst og introduktion
v. direktør Christian H. Vesterager

09.30-10.30 Det, som private virksomheder skal vide om EU’s nye Persondataforordning
v. teamleder (jura) Kristina Rohani

Persondataforordningen og ansættelsesforhold
v. jurist Bodil Just

10.30 Pause

10.40-12.10 Persondataforordningen i praksis
v. seniorkonsulent, registreret revisor Christian Damsgaard

Hvordan bliver du klar – og hvordan kommer du i gang?
v. sekretariatschef/direktionssekretær Marianne Neumann

12.10-12.30 Debat

12.30-13.00 Afslutning
v. direktør Christian H. Vesterager

13.15 Frokost

Undervejs i indlæggene vil vi give eksempler på, hvordan andre landbrugsvirksomheder har formået at tilpasse sig Persondataforordningen, ligesom vi vil sætte masser af tid af til spørgsmål og diskussion. Med hjem får du både håndgribelige tips & tricks, til hvordan du gør din virksomhed klar til Persondataforordningen, og en mappe med bl.a. uddrag fra en drejebog, udarbejdet af Patriotisk Selskab, som kan være en stor hjælp i forbindelse med tilpasningen af din virksomhed. Du kan derfor efter konferencen gå direkte hjem og i gang med implementeringen.

Deltagelse koster 1.500 kr. ekskl. moms.

Tilmelding skal ske senest fredag den 6. oktober kl. 15 på 6315 5400, reception@patriotisk.dk eller på tilmeldingsknappen nederst på siden.

Passer tid og sted for konferencen dig ikke? Så afholder vi i oktober måned også en konference på Hindsgavl Slot, Middelfart.

Har du allerede deltaget i konferencen, eller har du i forvejen en dybdegående viden om Persondataforordningen? Så tilmeld dig i stedet 2. step mod Persondataforordningen – Fyn, 2. step mod Persondataforordningen – Sjælland eller 2. step mod Persondataforordningen – Jylland, hvor vi går mere i dybden med bl.a. den beredskabsplan ved læk af persondata, som det er et krav, at din virksomhed har.

Du kan læse mere om Persondataforordningen her.

 

Tidligere deltager i vores Persondatakonference “1. step mod Persondataforordningen” siger …

 

Til persondatakonferencen i foråret fik jeg konkretiseret, hvad Persondataforordningen egentlig drejer sig om. Jeg fik en klar visuel idé om, hvordan man kan gribe implementeringen
an, og hvilke steps man skal igennem. Derudover blev jeg klar over, at der er nogle ting, man bare SKAL nå at gøre. Persondataforordningen blev mindre fremmed for mig, og jeg fik øjnene op for, at implementeringen vil tage tid, og at der først og fremmest er behov for overblik. 
– Heidi Bay Rasmussen, controller hos Egeskov Slot.

Heidi Bay Rasmussen
controller hos Egeskov Slot