24
Okt
2. step mod Persondataforordningen – Sjælland

Persondataforordningen, som træder i kraft den 25. maj 2018, har overordnet set til formål at beskytte de personfølsomme oplysninger, som virksomheder ligger inde med. Det indebærer, at din virksomhed er forpligtet til at vurdere risikoen for læk af persondata (fx ved et hackerangreb), foretage de nødvendige foranstaltninger (fx øge IT-sikkerheden) og ikke mindst have en beredskabsplan klar, hvis uheldet alligevel skulle være ude. Men hvordan griber du alt dette an? Hvad skal der til, for at din virksomheds persondata er opbevaret ”sikkert nok”? Og hvordan laver du en god beredskabsplan, der kan dække behovet i enhver tænkelig situation?

Før du kan arbejde med sikkerhedsforanstaltninger og beredskabsplaner, skal ”dataflowet” i din virksomhed kortlægges. Med andre ord er det nødvendigt, at du har et overblik over, hvilke persondata virksomheden har, hvor de ligger og hvem der har adgang til dem. Alt dette kan du blive klogere på til konferencen 1. step mod Persondataforordningen – Sjælland eller 1. step mod Persondataforordningen – Fyn.

”2. step mod Persondataforordningen” er for dig, der allerede har en grundlæggende viden om Persondataforordningen og giver desuden det bedste udbytte, hvis du er begyndt at tilpasse din virksomhed.

Persondatakonference tirsdag den 24. oktober 2017 på Kobæk Strand Konferencecenter

Praktiske oplysninger
Konferencen finder sted tirsdag den 24. oktober 2017 kl. 9.00-13.00 på Kobæk Strand Konferencecenter, Kobækvej 85, 4230 Skælskør.

Program

9.00-9.30 Brush-up: Hvad er det nu, Persondataforordningen går ud på?
v. teamleder (jura) Kristina Rohani

9.30-10.15 Konsekvensanalyse: Hvad og hvorfor?
v. teamleder (jura) Kristina Rohani

10.15-10.45 Konsekvensanalyse: Sådan gør du i praksis
v. sekretariatschef Marianne Neumann

10.45-11.15 Datasikkerhed – hvordan gør du, og hvad skal du være opmærksom på?
v. Morten Damgaard, Complit

11.15 Pause

11.25-11.45 Dataansvarlig vs. databehandler vs. databeskyttelsesansvarlig
v. teamleder (jura) Kristina Rohani

11.45-12.15 Sikre digitale løsninger til dokumenthåndtering
v. senior business advisor Jesper Rosleff, Intranote

12.15-12.45 Hvordan gør Patriotisk Selskab selv?
v. sekretariatschef Marianne Neumann og teamleder (jura) Kristina Rohani

12.45-13.00 Afslutning og spørgerunde
v. sekretariatschef Marianne Neumann og teamleder (jura) Kristina Rohani

13.00 Frokost

Deltagelse koster 1.500 kr. ekskl. moms.

Tilmelding skal ske senest tirsdag den 17. oktober kl. 15 på 6315 5400, reception@patriotisk.dk eller på tilmeldingsknappen nederst på siden.

Passer tid og sted for konferencen dig ikke? Så afholder vi i oktober og november måned også konferencer henholdsvis på Fyn og i Jylland.

Du kan læse mere om Persondataforordningen her.

Tidligere deltager i vores Persondatakonference “1. step mod Persondataforordningen” siger …

 

Det var et super arrangement, hvor jeg fik en klar idé om, hvordan implementeringen af Persondataforordningen skal gribes an, og det er et must at deltage i konference nummer 2 også!

Heidi Bay Rasmussen
controller hos Egeskov Slot