Er din virksomhed klar til at overholde EU’s Persondataforordning, om hvordan virksomheder fremover mÃ¥ hÃ¥ndtere personoplysninger? Hvis nej, sÃ¥ har du travlt – men vi kan hjælpe dig godt i gang.
NÃ¥r EU’s Persondataforordning træder i kraft den 25. maj 2018, skal din virksomhed til at rette ind efter en række nye skærpede krav, om hvordan personoplysninger mÃ¥ hÃ¥ndteres. Personoplysninger defineres i forordningen som alt, der beskriver eller identificerer en person, dvs. alt fra navn til CPR-nr. til adresse til telefonnummer til billeder af personen osv. – og forordningen kan dermed fÃ¥ stor indflydelse pÃ¥ den daglige drift i din virksomhed og kræver forberedelse allerede nu. Efter den 25. maj 2018 koster det en bøde pÃ¥ mellem 0,5 og 4 procent af virksomhedens Ã¥rlige globale omsætning, hvis reglerne overtrædes.
I foråret afholdt vi tre konferencer med fokus på, hvad forordningen betyder for den enkelte virksomhed, hvilke forandringer, der skal gennemføres, og hvordan det kan gøres. Vi gentager nu successen, men denne gang med det udgangspunkt, at du som deltager har væsentligt kortere tid til at nå at tilpasse din virksomhed forordningen, end hvis du var gået i gang i foråret. Du kan stadig nå det, men det kræver en skarp tidsplan, som tages alvorligt!
Persondatakonference torsdag den 13. oktober 2017 på Hindsgavl Slot
Praktiske oplysninger
Konferencen finder sted fredag den 13. oktober 2017 kl. 9.00-13.00 på Hindsgavl Slot, Hindsgavl Allé 7, 5500 Middelfart.
Program
09.00-09.20 Ankomstregistrering og morgenkaffe
09.20-09.30 Velkomst og introduktion
v. direktør Christian H. Vesterager
09.30-10.30 Det, som private virksomheder skal vide om EU’s nye Persondataforordning
v. teamleder (jura) Kristina Rohani
Persondataforordningen og ansættelsesforhold
v. jurist Bodil Just
10.30 Pause
10.40-12.10 Persondataforordningen i praksis
v. seniorkonsulent, registreret revisor Christian Damsgaard
Hvordan bliver du klar – og hvordan kommer du i gang?
v. sekretariatschef/direktionssekretær Marianne Neumann
12.10-12.30 Debat
12.30-13.00 Afslutning
v. direktør Christian H. Vesterager
13.15 Frokost
Undervejs i indlæggene vil vi give eksempler på, hvordan andre landbrugsvirksomheder har formået at tilpasse sig Persondataforordningen, ligesom vi vil sætte masser af tid af til spørgsmål og diskussion. Med hjem får du både håndgribelige tips & tricks, til hvordan du gør din virksomhed klar til Persondataforordningen, og en mappe med bl.a. uddrag fra en drejebog, udarbejdet af Patriotisk Selskab, som kan være en stor hjælp i forbindelse med tilpasningen af din virksomhed. Du kan derfor efter konferencen gå direkte hjem og i gang med implementeringen.
Deltagelse koster 1.500 kr. ekskl. moms.
Tilmelding skal ske senest fredag den 6. oktober kl. 15 på 6315 5400, reception@patriotisk.dk eller på tilmeldingsknappen nederst på siden.
Har du allerede deltaget i konferencen, eller har du i forvejen en dybdegÃ¥ende viden om Persondataforordningen? SÃ¥ tilmeld dig i stedet 2. step mod Persondataforordningen – Sjælland eller 2. step mod Persondataforordningen – Fyn eller 2. step mod Persondataforordningen – Jylland, hvor vi gÃ¥r mere i dybden med bl.a. den beredskabsplan ved læk af persondata, som det er et krav, at din virksomhed har.
Du kan læse mere om Persondataforordningen her.
Tidligere deltager i vores Persondatakonference “1. step mod Persondataforordningen “siger … |
Â
Til persondatakonferencen i foråret fik jeg konkretiseret, hvad Persondataforordningen egentlig drejer sig om. Jeg fik en klar visuel idé om, hvordan man kan gribe implementeringen Heidi Bay Rasmussen  |