15
Okt
Gør Persondataforordningen til en del af din hverdag

Af økonomikonsulent Eva Zweidorff Kjær

Op til den 25. maj modtog vi alle en masse mails i vores indbakker om privatlivspolitikker, GDPR og Persondataforordningen.

Vi har længe vidst, at Persondataforordningen ville komme. Hos Patriotisk Selskab har vi forberedt vores medlemmer på det siden 2017. Alligevel troede mange virksomheder, at det var noget, ”som nok skulle gå væk igen” – og derfor var der mange, der pludselig fik travlt op til ikrafttrædelsen.

Selvom vi nu har haft forordningen et stykke tid, er den for mange stadig svær at hitte rede i. For hvilke virksomheder er egentlig omfattet af forordningen? Og hvad er det nu lige, man mere specifikt skal lave om i sin virksomhed for at leve op til reglerne? De fleste er klar over, at det bl.a. handler om IT-sikkerhed, men hvad med alle de andre regler om fx samtykker, sletning af oplysninger og indsigtsret?

I den kommende tid vil vi her på vores hjemmeside og i vores nyhedsbrev sætte fokus på Persondataordningen med en række konkrete og praktiske artikler, der hjælper dig til at forstå reglerne, og hvordan du kan få dem gjort til en naturlig del af hverdagen i din virksomhed.

Vi vil samle alle artiklerne HER, så du nemt kan finde dem, når du skal bruge dem. Derudover er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller brug for vores hjælp til at få styr på Persondataforordningen:

Økonomikonsulent Eva Zweidorff Kjær         Juridisk seniorkonsulent Bodil Just

Sekretariatschef Marianne Neumann            Seniorkonsulent (økonomi) Christian Damsgaard

Juridisk seniorkonsulent Claus Munk