24
Apr
Send sikker mail til os via vores hjemmeside

Vidste du, at du har mulighed for at sende ”sikker mail” til Patriotisk Selskab via vores hjemmeside?

At sende sikker mail svarer til, at du låser din hoveddør, når du tager hjemmefra. Persondataforordningen stiller derfor krav om, at visse typer af persondata skal sendes via sikker mail. Det vil sige, at du ikke må sende persondataene via dit eget mailprogram, medmindre du har fået opsat programmet til at kunne sende sikker mail.

Eksempler på indhold, der bør sendes som sikker mail til Patriotisk Selskab, er fx:

  • Årsopgørelser fra SKAT
  • Årsopgørelser fra dit pengeinstitut
  • Lønoplysninger på nye medarbejdere
  • Generelt alle dokumenter med CPR-numre.

 

I persondataforordningen er persondata inddelt i almindelige og særlige persondata, og det er som udgangspunkt de særlige persondata, der kræver en sikker mail.

Læs mere om forskellen på almindelige og særlige persondata her.

Sådan sender du sikker mail til Patriotisk Selskab
Du sender en sikker mail til Patriotisk Selskab ved at gå ind under fanen ”Kontakt” på vores hjemmeside.

Her kan du finde alle medarbejdere i Patriotisk Selskab.

Herefter finder du den medarbejder, du gerne vil sende en sikker mail til og klikker på “Send sikker mail til …”.

Nu åbner der en formular til sikker mail. Udfyld felterne, skriv din mail, vedhæft dine filer og tryk send.

Det er også muligt at sende sikker mail til vores hoved-mailadresse. Klik på patriotisk@patriotisk.dk nederst på vores hjemmeside, og den samme formular til sikker mail vil poppe op.

 

 

Har du spørgsmål eller brug for hjælp til at sende en sikker mail til Patriotisk Selskab? Så kontakt sekretær Lotte Jespersen eller din konsulent.