Som vi meddelte mandag den 16. oktober, har Patriotisk Selskab været udsat for et cyberangreb.
Vi har fortsat nogle af Skandinaviens mest kompetente eksperter i cyberkriminalitet til at hjælpe os med at komme tilbage i normal drift. For nuværende ser det ud til, at angrebet ikke kommer til at have væsentlig, permanent skadevirkning for vores medlemmer og samarbejdspartnere, men vi oplever en midlertidig forstyrrelse af vores arbejde og interne forretningsgange.
Vi beder derfor om forståelse for, at der kan være længere svartider og udfordringer for os med at udføre visse opgaver i en periode. Det er vores håb, at vi får systemerne op at køre i denne uge, så vi igen kan yde vores sædvanlige gode service.
Vi tager sagen meget alvorligt og kan kun beklage de gener, den medfører. Hvis du er medlem af Patriotisk Selskab og har spørgsmål til dine egne data, er du velkommen til at kontakte medlem@patriotisk.dk.
Patriotisk Selskab har for nuværende ikke kendskab til, at der skulle være lækket data fra systemerne til offentligheden. Generelt for denne type angreb kan man dog aldrig udelukke risikoen for, at cyberkriminelle kan forsøge på vildledning, “phishing” og andre tiltag til identitetstyveri. Derfor opfordrer vi alle kunder, samarbejdspartnere og andre, der har været i jævnlig kontakt med Patriotisk Selskab, til at være ekstra opmærksomme på usædvanlige mails, aktiviteter m.v.
Du kan eksempelvis læse gode råd om, hvordan du beskytter dig selv, på Datatilsynets hjemmeside her eller på Center for Cybersikkerheds side om phishing her.
Hvis du har brug for hjælp eller rådgivning, kan du igen kontakte vores medarbejdere via e-mail eller telefon. Du finder medarbejderoversigten med kontaktoplysninger her.
Senest opdateret den 27. oktober 2023.